Äntligen har vi släppt Early Bird biljetterna.
Sweden Employer Branding Summit - "SEBS" är Mötesplatsen som för samman HR, Employer Branding & TA specialister, Marknadsförare, Kommunikatörer och Ledare över branschgränser för att dela kunskap, erfarenheter och idéer som tar Employer Branding från Hype till Handling.
10 mars 2026 är dagen för alla arbetsgivare som vill skapa ett arbetsliv där människor och affär växer tillsammans.
- Case som visar hur andra gör, inte bara varför.
- Ärliga samtal om det nya arbetslivet.
- Insikter och verktyg du kan använda redan nästa dag.
- Interaktiva format där du är en del i samtalet
- Bli en del i ett Community som driver utveckling och lyfter varandra
- Festlig Bransch After Work!
Early Bird fram till 31 december.
Kod: Early1 - 15% för dig.
Kod: Early2 - 20% för dig +kollegor.
Läs mer & boka

Tre frågor. Tre perspektiv.
Under formatet "SEBS möter" träffar vi spännande profiler och fångar deras perspektiv på aktuella frågor inom employer branding, ledarskap och arbetslivets utveckling. Kort, nyfiket och rakt på.
Hej Martin,
Årets tema är Från "Hype till Handling" Vad betyder det för er? Vilka handling har varit mest effektfull?
"Från Hype till Handling handlar för oss om att skapa faktisk effekt, inte bara snygga formuleringar. Och det det börjar med att riva väggen mellan HR och Marknad.
Marknad kämpar med att bygga ett attraktivt varumärke. HR sliter med att forma en kultur som håller ihop. Men så länge de gör det var förs sig kommer insatserna halta.
De organisationer som verkligen lyckas låter inte funktionstillhörighet styra De styr efter den upplevelsen de vill skapa. När man tar ett gemensamt ansvar händer något avgörande; medarbetarresan blri en förlängning av kundresan.
När HR och Marknad delar KPI, planering och målbild blir varumärket någpt man känner igen i varje möte - internt och externt"
Martin Lotsander
Client Manager
Coreworkers & Co.
Hej Karin,
Vilken fråga inom employer branding kommer att vara viktigare 2026 än i dag?
"Kandidater blir mer värderings drivna och 2026 kommer autenticitet vara den absolut kritiska frågan inom employer branding. Det räcker inte längre att kommunicera en attraktiv kultur, kandidater vill se att den faktiskt levs. De söker konkreta exempel på hur ledarskapet fungerar i praktiken, hur man samarbetar, hur man tar sig igenom motgångar och hur organisationen tar ansvar när saker inte går enligt plan. Ju mer transparent och mänsklig kommunikationen är, desto större förtroende bygger man.
Så lyft både styrkor och utmaningar och ge riktiga insikter i hur det är att arbeta hos er. Det är det ärliga och mänskliga som gör att kandidater känner sig trygga i sitt val och upplever att kulturen faktiskt håller vad den den lovar."
Karin Bergström
VP People & Culture
Jobylon
Hej Charlie,
Vad driver ert arbete med employer branding just nu?
"Som employer branding agency upplever jag att vi befinner oss mitt i en av de mest dynamiska perioderna hittills. EB-ambitioner, teknikutveckling och kandidatbeteenden förändras parallellt och i rekordfart.
Att fler företag inser att employer branding inte längre är "nice to have", speciellt när kandidater använder AI-modeller som en central del i sin research. Gå hem och fråga Clauide eller ChatGPT "Hur är det att jobba på mitt företag?" så ser du det kandidaterna ser. Och plötsligt blir det väldigt tydligt om det finns ett EB-behov att ta tag i eller ej.
I det här spänningsfältet mellan förändrade kandidatbeteende, nya tekniska möjligheter och organisationers växande EB-ambitioner trivs vi bra.
Charles Sinclair
Co - founder
Oddwork

SEBS Network, vill du vara med?
Som medlem i SEBS Network blir du en del av Sveriges viktigaste nätverk för alla som arbetar med Employer Branding, HR, Talent Acquisition, Kommunikation och Marknadsföring.
SEBS Network är vår medlemsklubb där arbetsgivare och nyfikna individer med ett gemensamt driv för Employer Branding möts för att dela insikter, bygga relationer och tillsammans utveckla i branschen.
Ett medlemskap som både utvecklar och engagerar - direkt och över tid.
Nyfiken att veta mer? Hör gärna av dig så berättar vi mer.
Mejla oss

Relaterat